R

Ile kosztuje oklejanie samochodu folią PPF?

Instalacja folii ochronnych PPF staje się coraz popularniejszym sposobem na trwałe zabezpieczenie delikatnego lakieru samochodu przed czynnikami zewnętrznymi, ptasimi odchodami, owadami, mikrorysami, a nawet drobnymi otarciami parkingowymi, czy wandalizmem. 

Klienci coraz częściej chcą zabezpieczyć swoje nowe i używane pojazdy stosując właśnie laminowanie lakieru, jednak często mylą instalację poliuretanowych folii z car wrappingiem. 

Metody instalacji

Instalacja folii PPF to stosunkowo nowa metoda ochrony, różniąca się znacznie od popularnych folii do zmiany koloru, stosowanych na przykład do oklejania reklamowego pojazdu. Technika montażu jest zupełnie inna, a i cena produktu jakim jest folia ochronna PPF sprawia, że w przypadku uszkodzenia kawałka folii, koszty materiału idą w setki, a w skrajnych przypadkach (duże maski, błotnik tył schodzący przez cały samochód do słupka A, czy dach) nawet tysiące złotych.

Jakie są koszty?

Koszt oklejania zależy przede wszystkim od ilości zużytego materiału. W przeciwieństwie do powłok ochronnych, gdzie płynna postać jest nanoszona na karoserię i od umiejętności aplikatora zależy w dużej mierze jak wydajny będzie produkt, tutaj ilość metrów kwadratowych pojazdu w jasny sposób określa koszt materiału, który będzie nam niezbędny do pracy.

Rodzaje folii ochronnych PPF

Folie ochronne PPF występują najczęściej w trzech, a w przypadku folii STEK DYNOshield, która jest najczęściej wykorzystywaną w KURO do zabezpieczenia lakieru - czterech szerokościach rolki.

24” (61cm) - nadająca się doskonale do drobnych elementów, lusterek, reflektorów, progów zewnętrznych, oraz mniejszych zderzaków

48” (122cm) - wykorzystywana do większych zderzaków, błotników, dachów

60” (152cm) - świetnie sprawdzająca się podczas instalacji na całe maski, oraz inne duże elementy

72” (182cm) - pozwalająca oklejać największe elementy z “jednego kawałka” np. maski w ferrari, BMW 8, czy porsche Macan.

Od wiedzy, doświadczenia i umiejętności detailera zależy z jakiej folii skorzysta i jak efektywnie to zrobi. To z kolei przekłada się na ilość zużytego materiału, a co za tym idzie na koszty i finalnie - cenę całej usługi.

 

Każdy element wyceniony

Orientacyjne koszty oklejania podstawowych elementów kształtują się na poziomie kilkuset złotych. To oczywiście znacznie taniej niż wymiana, bądź lakierowanie. Najdroższy element przodu pojazdu, czyli reflektory, można okleić za około 300-400 złotych. Wnęki klamek to około 200, a próg załadunkowy bagażnika 300 złotych.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku całych elementów - ich powierzchnia może znacząco różnić się od siebie, a co więcej - znaczna część błotnika czy zderzaka to tak zwany “odpad” czyli folia którą musimy odciąć z prostokątnego arkusza - bo po przyłożeniu do elementu karoserii okazuje się, że w tym miejscu wypada nadkole, szyby, czy wloty powietrza. 

Orientacyjna cena instalacji folii PPF

Orientacyjna cena instalacji folii na zderzaku to 1500, a na masce to około 1900 złotych. Alternatywnie zainstalować PPF można na ¼ lub ⅓ maski - to tak zwane bikini, chroniące najbardziej narażony fragment - czyli przód, tuż nad zderzakiem. Koszt materiału jest tu znacznie niższy - takie oklejanie to około 600-800 złotych.

Oklejanie całego przodu to zwykle między 3000 a 5000 złotych - zależnie od wielkości elementów. Często zdarza się, że jeden zderzak możemy okleić z rolki o szerokości 24”, a inny wymaga skorzystania z rolki dwukrotnie szerszej - 48”, a co za tym idzie cena również znacząco wzrasta. 

Aby ochronić całe auto potrzebne będzie kilkanaście metrów bieżących folii. Koszt takiego pakietu waha się od 10.000 do 25.000 złotych, a czas realizacji wynosi nawet tydzień!