1. Czy powłoka chroni przed odpryskami np. kamyczków?

Wbrew powszechnej, obiegowej opinii, powłoka nie chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi - kilka mikronów warstwy ochronnej nie ma szans w zderzeniu z niewielkim nawet kamieniem uderzającym w jej powierzchnię podczas jazdy. 
Istnieją powłoki elastyczne (jak na przykład te z rodziny Max Protect), ale ich elastyczność pozwala na ochronę przed drobnymi wypiaskowaniami, nie uderzeniami drobnych kamieni. Jedynym skutecznym zabezpieczeniem przed uszkodzeniami mechanicznymi tego typu jest aplikacja folii ochronnej.

2. Na rynku jest bardzo dużo różnych powłok ochronnych, jaką mam pewność, że te, które aplikuje KURO są faktycznie najlepsze?

Od ponad dziesięciu lat, we współpracy z dystrybutorami i sklepami detailingowymi testujemy pojawiające się nowe rozwiązania w zakresie ochrony lakieru. Dzięki temu możemy wybrać te, które najlepiej wypadają w testach porównawczych. Nie jesteśmy związani umową dystrybutorską z żadnym producentem powłok, co pozwala nam na rzetelną, obiektywną weryfikację wszystkich z nich.

3. Co jest lepszym rozwiązaniem do ochrony lakieru, powłoka czy folia?

To dwa zupełnie inne rozwiązania do ochrony lakieru, dlatego ciężko porównywać je ze sobą w bezpośrednim starciu. Powłoki ochronne to świetne rozwiązanie do zabezpieczenia każdego pojazdu, tworzą na karoserii bezbarwną warstwę ochronną o grubości kilku mikronów, która zabezpiecza delikatny lakier samochodu przed czynnikami zewnętrznymi, promieniowaniem UV, ptasimi odchodami, solanką, a nawet mikrorysami, powstającymi najczęściej podczas niewłaściwego mycia pojazdu. Ponadto świetnie zrzuca wodę, a te najlepsze posiadają również zdolność samoregeneracji pod wpływem temperatury. 
Folia z kolei to gruba ochronna zbroja o grubości 2-3 razy większej niż lakier, dzięki czemu świetnie spisuje się tam, gdzie auto będzie narażone na uszkodzenia mechaniczne. Jest szczególnie polecana do samochodów podróżujących na trasach, czy w miejscach gdzie zachodzi ryzyko porysowania (np. krzewy, gałęzie). Jest minimalnie widoczna na krawędziach elementów.

4. Czy najlepszym rozwiązaniem jest zafoliowanie całego auta?

Takie rozwiązanie to najlepsze z rozwiązań, które możemy zaproponować, ale wiąże się ono ze znacznymi kosztami, sięgającymi nawet między 15.000 a 25.000.
Często decydujemy się na hybrydę dwóch rodzajów zabezpieczeń. Instalujemy bezbarwną folię ochronną na miejsca szczególnie narażone na uszkodzenia, a na reszcie pojazdu aplikujemy powłoki ochronne. To rozwiązanie to wciąż bardzo dobra ochrona, ale przy znacznie niższych kosztach.

5. Jak długo wytrzyma folia ochronna, czy jest na to pisemna gwarancja?

Folia ochronna którą aplikujemy posiada 10-letnią pisemną gwarancję dystrybutora.

6. Jak długo wytrzyma powłoka ochronna, czy jest na to pisemna gwarancja?

Powłoki ochronne, zależnie od wybranej opcji zabezpieczenia posiadają od 2 do 7 lat gwarancji.

7. Zaaplikowana gdzieś indziej powłoka po kilku miesiącach przestała kropelkować - czy to znaczy, że już jej nie ma?

Aby zweryfikować działanie powłoki nałożonej w innym miejscu musimy poddać samochód procesowi mycia SMART. W ten sposób usuniemy wszystkie przyklejone do powierzchni osady i na czystym lakierze, pozbawionym smoły, asfaltu, osadów metalicznych i innych trudno-usuwalnych zabrudzeń - zweryfikujemy stan powłoki. Należy pamiętać, że powłoki, które nie były regularnie myte mają tendencję do utraty właściwości hydrofobowych.

8. Jak trwała jest powłoka aplikowana na felgi?

Powłoki do felg charakteryzują się nieco krótszą trwałością niż te do lakieru. Wynika to przede wszystkim ze środowiska ich pracy. Felgi mają nieustanny kontakt z brudem, resztkami gumy, asfaltu i smoły, a także gorącymi opiłkami z tarcz hamulcowych. Realna trwałość powłoki zaaplikowanej na felgi sięga 12 miesięcy. Dlatego też w pakiecie sezonowania kół w KURO Mechanic zapewniamy pełne czyszczenie, usuwanie osadów i ponowną aplikację powłoki ochronnej felg za każdym razem, gdy koła trafiają do nas po sezonie letnim lub zimowym.

9. Znalazłem usługę zabezpieczenia powłoką ceramiczną, ale taniej - skąd bierze się różnica w cenie?

Ceny usług detailingowych to składowa wielu czynników. Aby prawidłowo zaaplikować powłokę ochronną należy pamiętać o kilku kwestiach, takich jak właściwe oświetlenie (lampy LED o właściwej temperaturze barwowej i współczynniku odwzorowania barw "CRI"), odpowiednia temperatura, odpowiednia wilgotność w pomieszczeniu, bezpieczne, delikatne jednorazowe aplikatory i mikrofibry, a przede wszystkim o wykonaniu aplikacji przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. Po niej powłoka powinna zostać odpowiednio wygrzana promiennikiem IR do uzyskania maksymalnej trwałości. Produkty ogólnodostępne są łatwe w użyciu, ale przez to również mniej trwałe. Ponadto znakomita większość powłok jest certyfikowana i przeznaczona wyłącznie do użytku przez profesjonalistów, ponieważ źle zainstalowana, będzie wymagała agresywnego usuwania, czyli matowienia lakieru papierami ściernymi o różnych gradacjach, a w skrajnych sytuacjach nawet wtórnego lakierowania elementu.

10. Czy warunkiem koniecznym do utrzymania gwarancji na powłokę jest czyszczenie i pielęgnacja samochodu w KURO?

Nie! Edukujemy naszych klientów jak samodzielnie dbać o auto po zabezpieczeniu powłoką, więc usługa pielęgnacji może zostać wykonana gdziekolwiek. Ważna jest weryfikacja wiedzy i umiejętności osoby, która będzie ją wykonywać. W KURO zachęcamy do regularnych wizyt, dzięki czemu mamy możliwość weryfikacji stanu lakieru na bieżąco, co pozwala informować i z wyprzedzeniem umawiać wizyty na okresowe mycia SMART i konserwacje powłoki.

11. Czy mogę samodzielnie myć samochód na “bezdotyku”?

Tak, częste, regularne płukanie auta z brudu znacząco ułatwia utrzymanie go w idealnym stanie! Należy jednak przestrzegać kilku zasad, używać jedynie ostatniego programu czyli “wody zdemineralizowanej”, nie używać agresywnego mycia wstępnego, mikroproszku, czy piany aktywnej. Aby zminimalizować ryzyko powstawania plam z twardej wody, tak zwanych “waterspotów” zalecamy aby bezpośrednio po myciu kilkukrotnie dynamicznie ruszyć spod świateł, aby krople wody spłynęły z powierzchni płaskich takich jak dach czy maska. 

12. Na samochodzie pojawiły się plamy z wody - czy to wina powłoki?

Nie, plamy na powierzchniach płaskich, niezależnie od tego czy są one zabezpieczone powłoką ochronną, woskiem, czy też nie, powstają w wyniku wytrącania się z wody węglanu wapnia. Wysoka zawartość CaCO3 w całym Krakowie sprawia, że w KURO stosujemy specjalne stacje uzdatniania, aby zminimalizować ryzyko powstawania waterspotów. To dlatego po wizycie w KURO na karoserii Twojego auta nie pojawią się żadne plamy, a te już istniejące bezpiecznie usuniemy w ramach mycia SMART.

13. Kupiłem powłokę ochronną we własnym zakresie - czy możecie ją dla mnie zaaplikować?

Testowaliśmy znakomitą większość produktów, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że powłoka, którą chcesz, żebyśmy zaaplikowali była wcześniej w naszych rękach. W związku z tym możemy wykonać aplikację, ale zachęcamy do skorzystania z produktów, których jakość i trwałość były na tyle dobre, że zdecydowaliśmy się na stałe wprowadzić je do naszej oferty.

14. Po trasie na przodzie samochodu pojawiły się ślady po owadach - jak je bezpiecznie usunąć?

Owady to zmora dzisiejszych delikatnych, wodnych lakierów. Aby zminimalizować ryzyko powstania plam po ich pancerzykach chitynowych, bezpośrednio po trasie należy spłukać je strumieniem wody zdemineralizowanej pod ciśnieniem.

15. Kupiłem nowe auto, czy należy je jakoś przygotować do aplikacji powłoki?

Tak, nowe samochody często posiadają gęstą siatkę mikrorys i mikrodefektów, które należy usunąć nim zaaplikujemy powłokę na lakier. Dzięki temu nie utrwalimy tych rys pod powłoką, a po delikatnym polerowaniu lakier będzie wyglądał jeszcze lepiej, poprawi się jego głębia i czystość odbicia.

16. Kupiłem nowe auto, czy wykonujecie Państwo aplikację w salonie?

Zachęcamy do przetransportowania samochodu do KURO, dzięki czemu powłoka zostanie zaaplikowana w miejscu, które jest do tego w pełni przystosowane. Większość salonów nie posiada przystosowanych do tego celu pomieszczeń, a do aplikacji powłok proponują miejsca w części serwisowej, na myjni, lub bezpośrednio na hali ekspozycyjnej. Ponadto brak wydzielonej strefy do pracy, bez dostępu osób trzecich to zawsze ryzyko, zdarzały się przypadki, gdy klienci odwiedzający salon, z ciekawości chcieli dotknąć błyszczącego lakieru będącego w trakcie wiązania powłoki. W konsekwencji cały element wymagał polerowania i ponownej aplikacji. 

17. Miałem stłuczkę, jak wygląda proces uzupełnienia powłoki?

Jeśli szkoda będzie likwidowana z OC sprawcy, wtedy proces jest bardzo prosty. Do ubezpieczyciela należy wysłać dokumenty potwierdzające aplikację powłoki, takie jak certyfikat i paragon bądź faktura. Po oględzinach pojazdu przygotujemy kosztorys ponownej aplikacji dla ubezpieczyciela, a po jego zaakceptowaniu wykonamy usługę w wariancie bezgotówkowym.
Jeśli szkoda będzie likwidowana z AC, wtedy, jeśli pojazd został uprzednio doubezpieczony o powłokę - postępujemy podobnie jak w przypadku OC, jeśli nie, niestety większość ubezpieczalni odmówi wypłaty odszkodowania.

18. Chciałbym nauczyć się bezpiecznie dbać o swój samochód. Czy prowadzicie kursy detailingu?

Po wykonanym zabezpieczeniu lakieru, na życzenie właściciela, możemy nauczyć go jak bezpiecznie dbać o swój samochód, w ramach pierwszego bezpiecznego mycia. Obejmuje ono podstawy detailingu i trwa około 1 godziny.

19. Mam zabytkowe auto - czy detailing ma sens w przypadku bardzo starego auta?

Oczywiście! Nagromadzone przez dziesięciolecia rysy, wynik niewłaściwej pielęgnacji zostaną trwale usunięte, a następnie zabezpieczone wybranymi produktami. Dzięki temu znacząco uda się poprawić wygląd pojazdu, a dzięki temu również jego wartość.

20. Czy na czas trwania usługi mogę otrzymać auto zastępcze?

Oczywiście, w przypadku usług z pakietów TOTAL i INDIVIDUAL auto zastępcze jest bezpłatne, w ramach pozostałych usług może zostać wynajęte odpłatnie.

21. Czy wykonują państwo usługi blacharsko-lakiernicze?

Nie wykonujemy usług blacharsko-lakierniczych, posiadamy natomiast bazę specjalistów z którymi współpracujemy i którą udostępniamy naszym klientom.

22. Czy do naprawy mechanicznej mogę dostarczyć swoje części?

Tak, możemy wykonać naprawę na częściach zakupionych przez klienta, jednak nie udzielamy gwarancji na tak wykonaną usługę, a w przypadku, gdy części nie pasują - klient musi zapłacić za roboczogodziny pracy działu mechaniki.

23. Czy możecie zamówić używane części z allegro?

Nie, nie wykonujemy napraw na częściach używanych. Części używane mogą zostać zakupione i dostarczone jedynie przez klienta, na części używane nie udzielamy gwarancji.

24. Na jakich częściach wykonujecie Państwo naprawy?

Korzystamy z części zakupionych w renomowanych hurtowniach motoryzacyjnych, oraz w ASO. Części najwyższej jakości to gwarancja długiej i bezawaryjnej eksploatacji.

25. Czy po wykonanej naprawie mogę otrzymać stare części?

Tak, na życzenie klienta możemy oddać stare, wymienione części eksploatacyjne.

26. Czy wykonujecie zabezpieczenie antykorozyjne podwozia?

Tak, korzystamy w tym celu ze szwajcarskiego systemu antykorozyjnego Waxoyl. Jego najważniejszą cechą jest długotrwała ochrona antykorozyjna, duża odporność na wysokie i niskie temperatury, dzięki czemu świetnie sprawdza się w naszych warunkach klimatycznych. Nie spływa w wysokich temperaturach, a także nie wykrusza się poniżej 0° C. Chroni przed solą i piaskowaniem się podwozia, a jego właściwości nie zmieniają się wraz z upływem czasu.

27. Samochód zepsuł mi się w drodze. Czy jesteście w stanie pomóc z przetransportowaniem pojazdu do waszego warsztatu?

Tak, jesteśmy w stanie kompleksowo przeprowadzić proces naprawy, od przywiezienia uszkodzonego pojazdu lawetą, po naprawę, a nawet transport we wskazane miejsce.

28. Chciałbym poprawić dźwięk wydechu, ale boję się o utratę gwarancji.

Możemy zastosować kilka różnych rozwiązań, od demontażu starego i montażu nowego, kompletnego układu wydechowego od MG Motorsport, przez montaż sterowanego przez Bluetooth głośnika wydechu, który jest stosowany przez wielu producentów, aby poprawić brzmienie nowoczesnych, ekologicznych jednostek napędowych.

29. Czy po wymianie kół mogę zostawić je do przechowania?

Oczywiście, dysponujemy ogrzewaną, suchą i bezpieczną przestrzenią magazynową, a pozostawione u nas koła zostają uprzednio wyczyszczone, pozbawione starych odważników, osadów smolistych i metalicznych, a następnie zabezpieczone pakietem powłok ochronnych.

30. Czy można płacić kartą, przelewem?

Płatność kartą jest możliwa, w przypadku płatności przelewowych, są one dostępne jedynie dla stałych klientów, w ramach usług abonamentowych.