Układ hamulcowy wypełniony jest płynem, który “pracuje” pod ciśnieniem i to ono odpowiedzialne jest za siłę hamowania. Należy pamiętać, że podczas intensywnej eksploatacji ciśnienie to może rozpychać i deformować przewody, co z kolei przekłada się na osłabienie siły hamowania całego układu. Dodając do tego czynnik czasu, który sprawia, że struktura gumy coraz bardziej się degraduje, a do płynu zaczyna dostawać się woda - co obniża temperaturę wrzenia i powoduje utratę właściwości płynu hamulcowego, aż strach pomyśleć co się stanie, gdy kiedyś te obniżone właściwości wpłyną na drogę hamowania awaryjnego...
Dlatego też doskonałą alternatywą są przewody w stalowym oplocie, wykorzystujące doskonałą odporność temperaturową teflonu (niezależnie od tego, czy jest wystawiony na działanie silnego mrozu, czy skrajnego gorąca - zachowuje swoją giętkość i elastyczność.
Musimy pamiętać, że układ działa tak, jak jego najsłabsze ogniwo - przewody hamulcowe, w połączeniu z dobrej jakości płynem, tarczami i klockami to gwarancja bezpieczeństwa podróży dla nas i naszych bliskich.