2005 Lotus Elise S2 111S.


Sprzedaliśmy niedawno  bardzo rzadko spotykane w Polsce auto - Lotus Elise. Ten drobny i bardzo lekki samochód (zaledwie 860kg) był zawsze określany jako "gigant killer". Niewielka waga przekłada się na błyskawiczne reakcje na gaz i kierownicę. Dla kogoś kto szuka czystej przyjemności z jazdy - trudno o lepszy samochód.
Lotus został sprowadzony ze Szwajcarii przez poprzedniego właściciela i zarejestrowany w 2018r.
Oczywiście jako nieuszkodzone auto. Po prostu ich ilość w Europie jest bardzo mała więc nie było łatwo wyszukać dobry egzemplarz.
W seryjnej specyfikacji samochód miał około 160km i 5,1 do 100km/h.
I o ile są to bardzo dobre wartości - to ten samochód potrafi zdecydowanie więcej.
Lotus trafił do mojego klienta jako idealna baza do walki z dużo mocniejszymi autami. Sam ściga się w Miata Challenge więc dokładnie wiedział co potrafi dobrze przygotowane i lekkie auto.

Ideą klienta było przygotowanie Lotusa w taki sposób, żeby świetnie czuł się na drodze i na ulicach i nadawał się do weekendowych wypadów, ale żeby też odnajdywał się bez zadyszki na torze. Sztuka która zdecydowanie się udała! .

Moc w tym momencie to około 225km tylko, że nadal jest to silnik wolnossący co wymagało sporych nakładów pracy i finansów.
Oprócz wydechu oraz postawienia całego auta na ECU MASTERS (łącznie z zegarami) silnik ma nowy dolot, pompę oleju oraz całą "górę silnika"
 Same części to  koszt około 25 000 zł

Następnie samochód dostał
Ultra lekkie felgi Team Dynamic Pro Race
Kierownicę z nabą RRS Monte Carlo
Zawieszenie Ohlins
Nowe hamulce z nawiercanymi i wentylowanymi tarczami
Pasy Sabelt
Wszystkie gumy wymienione na poliuretany
Nowe opony AVON ZZS

To zaledwie kilka pozycji modyfikacji które łącznie pochłonęły około 70 000 zł.
Zawieszenie Ohlins zdecydowanie przewyższa oryginał. Świetnie wybiera nierówności i nie trzęsie autem dając przy tym pełną kontrolę i czucie nawierzchni. Wydech nie jest głośny więc nie męczy w ruchu ulicznym i nie powoduje problemów z ograniczeniami hałasu na torze.

Sam samochód w idealnym stanie technicznym. Karoseria nie ma uszkodzeń - są natomiast drobne uszkodzenia lakieru na przedni zderzaku. Samochód ma klimatyzację oraz radio z Bluetooth firmy Blaupunkt. Tylne ćwiartki mają folię PPF chroniącą przed odpryskami od kamieni.

Elise jest rarytasem na ulicach i nie jest to auto które straci na wartości i naprawdę trudno o lepszą i niedrogą w eksploatacji zabawkę na ulicę i tor.

Sprzedany klientowi z północy Polski