W dawnych czasach ochronę przeciw korozji osiągano dzięki odcięciu dostępu tlenu do elementów, czyli konserwacji właśnie. Dziś, gdy powszechnie stosowane są blachy ocynkowane, trwałość blach uległa znacznej poprawie, ale wciąż nie są długowieczne.
Niestety warunki eksploatacyjne, drobinki piasku i kamieni nieustannie atakują podwozie samochodu, osłabiając w ten sposób elementy, które z czasem zaczynają korodować. Najlepszym rozwiązaniem jest zabezpieczenie pojazdu prosto po wyjeździe z salonu. W ten sposób podwozie, które jest fabrycznie nowe od razu otrzyma grubą, elastyczną warstwę ochronną, która zabezpieczy je przed szybką degradacją.
Stosowany przez KURO Waxoyl to specjalna formuła na bazie wosku, która jest wyjątkowo odporna na ścieranie. Dzięki elastycznej strukturze idealnie sprawdza się w naszym klimacie, nie zamarza i nie wykrusza się nawet na mrozie. Co ciekawe jest całkowicie bezpieczna, całkowicie nieszkodliwa dla środowiska, czysta i trwała, a znajdujące się w składzie inhibitory korozji powodują znaczne zmniejszanie, bądź całkowite zatrzymanie korozji metalu.
Jak powinna przebiegać prawidłowo wykonana konserwacja podwozia? W pierwszej kolejności należy zdemontować osłony podwozia i nadkoli, tak, aby mieć dostęp do wszystkich, nawet najtrudniej dostępnych miejsc. Następnie należy dokładnie umyć ciśnieniowo podwozie, tak aby pozostało wolne od pyłu, brudu, błota i innych nagromadzonych osadów. W przypadku samochodów fabrycznie nowych, proces ten jest łatwiejszy i szybszy, niż w przypadku pojazdów używanych. Po starannym wyczyszczeniu, podwozie zostaje odtłuszczone i osuszone. Dlatego też standardowo konserwacja podwozia trwa 2-3 dni.